Rosalie Wagenaar

Docent Ierse dans

Mijn naam is Rosalie Wagenaar, Iers dansdocent en eigenaresse van Rose World Dance Centre.

Ik heb voor Ierse dans gekozen toen ik na het zien van Michael Flatley in zijn show ‘Lord of the Dance’ razend enthousiast raakte en deze dansvorm koste wat kost zelf onder de knie wilde krijgen. Sindsdien heb ik bij verschillende dansscholen in Nederland les gehad, en aan veel wedstrijden deelgenomen.

Toen ik zestien was werd ik aangenomen als danseres bij de band Rapalje, waarmee ik tot op de dag van vandaag nog steeds langs de Nederlandse theaters trek. Inmiddels ben ik er sinds drie jaar ook werkzaam als choreografe, wat ontzettend leuk is om te doen. Ik mocht als één van de gelukkigen al drie jaar achtereenvolgens deelnemen aan de Riverdance Trinity College International Summer School (2015, 2016, 2017), waar ik gewerkt heb met professionele dansers en grote namen in de Ierse danswereld.

Tien jaar geleden ontdekte ik dat ik het lesgeven toch ook wel erg leuk vond, door af en toe les te geven aan jonge kinderen die, net als ik, razend enthousiast zijn over de Ierse dans. Dit deed me beseffen dat ik hier meer mee wilde doen. In januari 2014 ben ik naar Ierland geweest om examen af te leggen voor het diploma docent Ierse dans. Dit heb ik met succes gedaan, en daarom ben ik nu één van de vijf gediplomeerde docenten in Nederland (voor organisatie CLRG).

In seizoen 2020/2021 bestaat mijn dansschool Rose Irish Dance School alweer 10 jaar. Daarom was het tijd voor een volgende stap. Een uitbreiding van de dansschool met meerdere soorten werelddans! Dit heeft geresulteerd in de start van Rose World Dance Centre in Vlaardingen.

Naast de Ierse dans heb ik ook een passie voor cabaret en kleinkunst. In juni 2015 ben ik afgestudeerd als cabaretière aan de Koningstheateracademie te Den Bosch.